Vanliga frågor

Delbetala ditt köp eller betala med faktura, så kan du smidigt prova dina varor först och betala sen. Du kan också betala med kort. Här kan du läsa om de olika alternativen.

 

Faktura
Betala när du fått hem dina varor! Om du väljer faktura kan du prova hemma i lugn och ro och sedan betala. Vi skickar en faktura med sms och e-post i mitten av månaden.

 

Delbetalning (Konto)
Välj själv hur mycket du vill betala varje månad. Kontot kostar inget extra, utan du betalar bara ränta på dina inköp och eventuella avgifter. Du kan dra av räntekostnaderna i deklarationen.

 

Kortbetalning
På inredningsoutlet.se kan du betala direkt med Visa eller MasterCard eller Swish.

Den följesedel som medföljde leveransen är ett kvitto för ditt köp. På följesedeln anges det totala momsbeloppet för ordern.

Du ser den beräknade leveranstiden för din beställning på orderbekräftelsen. Leveranstiden beror på vilka varor du har handlat samt var du bor.

Din beställning kan delas upp i olika paket där vissa leveransalternativ endast gäller på delar av beställningen. Detta beror på att vi skickar varor från flera olika lager.

Vi debiterar 300 kronor för ej uthämtade varor. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss, annars blir det registrerat som ej uthämtat och debiteras automatiskt.

Det är lätt! I leveransbekräftelsen vi skickat till din mejl visas ett spårningsnummer. Du följer ditt paket genom att klicka på "Spåra ditt paket". Ibland tar det ett par arbetsdagar innan paketet har registrerats hos transportören och kan spåras.

Vill du göra en reklamation är du välkommen att kontakta oss via mejl. För att korta ner hanteringstiden är det bra om du bifogar bilder på skadan tillsammans med en tydlig förklaring av felet. Gäller din reklamation möbler eller dekoration ber vi dig att även bifoga en bild på förpackningen.
Reklamationen hanteras sedan av vår kundservice som så snart som möjligt återkommer till dig med ett svar på ditt ärende. Om felet på varan bedöms som ett fabrikationsfel eller en transportskada står vi självklart för frakt, returfrakt och kostnaden för produkten. Hur lång tid reklamationen tar kan bero på vad felet är och vad den bästa lösningen för dig som kund är.

45 kr per paket för normalpaket skickade med returetikett "Return Drop Off". Returen för större hemlevererade möbler och inredningsartiklar kostar 45 kr + 195 kr per paket. Du betalar en returavgift för respektive paket du skickar tillbaka till oss. Retur vid reklamation eller felleverans är gratis.

Det är enkelt! Du registreras automatiskt när du slutför din beställning i kassan. Vill du registrera dig innan du handlar, kan du göra det här eller genom att klicka på ”Logga in” på högra hörnet på hemsidan och sedan klicka på ”Ny kund”.