Hoppa till innehållet
Gratis frakt över 1499 kr*

Köp- & leveransvillkor

På denna sida kan du läsa våra köp- & leveransvillkor

Följande villkor gäller alla beställningar som görs av kunden ( hädanefter även kallad "du" ) hos Jeg retail AB ( org.nr 559401-8029 ), hädanefter kallat "Inredningsoutlet", "oss" eller "vi", på Inredningsoutlet webbplatser, via mail, telefon eller övriga kontaktvägar (gemensamt kallade "Webbplatsen").

Priser och Beställning

Priser som anges på Webbplatsen anges inklusive moms på Webbplatsen. Oavsett hur priserna visas på Webbplatsen summeras alltid priserna inklusive moms och eventuella övriga kostnader innan genomfört köp.

Betalningsalternativ betalar via Ecster vid beställning: Ecsters användarvillkor.

Betalningsalternativ som erbjuds via Ecster är kortbetalning, direktbetalning, Swish & faktura samt delbetalning.

Leverans

Produkter som finns i lager skickas normalt inom det antal arbetsdagar som anges. Om leveranstiden skulle avvika ifrån detta, meddelar Inredningsoutlet dig som kund, förutsatt att du har angivit en korrekt e-postadress.

Frakt Inredningsoutlet använder PostNord Sverige AB ("PostNord") som huvudspeditör för att hantera försändelser. Även andra fraktalternativ kan förekomma beroende på produkten utformning och mottagarens ort. Fraktalternativ som erbjuds innefattar ombud och hemleverans samt pallförsändelser. Fraktavgiften är beroende av produktens pris och karaktär och presenteras innan genomfört köp.

Transportskada Om produkten kommer bort eller att du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad ber vi dig i första hand anmäla detta till speditören. Därefter kontaktar du oss via vårt kontaktformulär och anger ditt ärendenummer från speditören.

Ångrade köp

Vi vill att du som kund ska ha möjlighet att undersöka de produkter du köpt ifrån oss. Därför ger vi dig 30 dagar Nöjd-Kund-garanti. Har du för avsikt att utnyttja garantin önskar vi att du meddelar oss så snart du kan, dock senast inom 30 dagar från att produkt erhållits. För att vi ska kunna godkänna din retur i enlighet med Nöjd-Kund-garanti måste vissa kriterier vara uppfyllda. Kontakta oss via vårt kontaktformulär för mer information.

När man väljer att nyttja Nöjd-Kund-Garanti så står du som kund för returfrakten, denna går att köpa ifrån oss. Observera att vi inte har någon möjlighet att hämta paket hos ombud eller som rekommenderat brev.

Outlösta paket För paket som inte löses ut av kund inom angiven liggtid, förbehåller vi oss rätten att debitera kunden för fraktavgift, speditörens returfrakt till Inredningsoutlet samt administrationsavgift. Detta gäller även om Inredningsoutlet har skickat produkten till kunden "fraktfritt".

Ångerrätt Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar enligt Distansavtalslagen (2005:59). Ångerfristen börjar gälla från dagen du mottagit produkten. Produkten behöver returneras i oförändrat skick för att du ska få en fullständig kreditering eller återbetalning. Kreditering eller återbetalning sker normalt inom 10 bankdagar efter godkänd retur. Du som kund är ansvarig för den värdeminskning som uppstår om du hanterar varan i större omfattning än vad som anses nödvändigt för att fastställa varans egenskaper och funktion. Värdeminskning kan ske med upp till 100% av varans värde. Du som kund står för fraktkostnaden om du väljer att ångra ditt köp.

Hur du ångrar ditt köp: Det lättaste sättet att göra en retur via vårt kontaktformulär och ange ditt ordernummer som du hittar på din orderbekräftelse, samt vilka artiklar du avser att returnera. Normalt erhåller du ett svar ifrån oss om hur du går till väga för att skicka tillbaka paketet inom 24 timmar.

Garanti – och Reklamation

Inredningsoutlet ansvarar för att hjälpa kund i samband med ett garantianspråk förutsatt att produkten är inhandlad hos oss. I första hand kommer produkten repareras, men även utbyte kan ske om kostnaden för reparation blir oskäligt hög.

Fel som beror på följande orsaker omfattas vanligtvis inte av tillverkarens garanti:

En olyckshändelse efter det att du har fått produkt
Vanvård
Onormal användning
Att du inte följt skötsel- och serviceanvisningar
Det som anses vara förslitningsdelar t.ex. chuck, kol och tillbehör

Om en skada uppstår, kontakta oss via vårt kontaktformulär så hjälper vi er med att skapa upp ett ärende. Uppge ditt ordernummer och en bild på serienumret (om det finns på produkten) samt en felbeskrivning för snabbare hantering.

Reklamation vid konsumentköp När du handlar som privatperson via vår webbplats gäller alltid Distansavtalslagen (2005:59), som ger dig 3 års reklamationsrätt. Reklamationsrätten omfattar endast tillverkningsfel. Det är viktigt att undersöka produkten noggrant när du mottagit den.

Vid en reklamation som sker senare än 2 år från mottagandet behöver du som konsument påvisa att det är ett tillverkningsfel för att felet ska omfattas av reklamationsrätten. Du behöver reklamera din produkt inom skälig tid från det att felet upptäckts eller borde ha upptäckts.

För mer information se www.konsumentverket.se.

Om du önskar nyttja din garanti eller reklamera din produkt kontakta oss via vårt kontaktformulär, så hjälper vi er med att skapa upp ett ärende. Uppge ditt ordernummer och bild på serienummer (om det finns på produkten) samt en felbeskrivning för snabbare hantering.

Vid en godkänd reklamation står vi för samtliga kostnader inklusive eventuella fraktkostnader.

Returadress

Jeg retail AB
c/o DIGITAL ISLAND
SALAGATAN 23
753 31 Uppsala

Tvist Om du är missnöjd med ditt köp eller hanteringen av ditt ärende rekommenderar vi att du i första hand kontaktar oss via mail.

Om vi inte kan komma överens ska en tvist med anledning av detta avtal avgöras enligt svensk lag och av svensk domstol.

Om du är konsument har du även rätt att få din tvist prövad genom alternativ tvistelösning, förutsatt att ärendet uppfyller kraven för handläggning (t.ex. tids- och värdegränser). Vi åtar oss att medverka i tvistelösning med en konsument enligt Lagen om alternativ tvistlösning i konsumentförhållanden (2015:671). Nämnd för alternativ tvistelösning är:

Allmänna reklamationsnämnden

Box 174, 101 23 Stockholm

www.arn.se

EU-kommissionen ställer dessutom en plattform för tvistlösning utanför domstol till konsumenternas förfogande. Denna gör det möjligt för dig som konsument att lösa tvister i samband med dina beställningar på nätet utan att behöva gå till domstol. Plattformen för tvistlösning finns på den externa länken ec.europa.eu/consumers/odr/.

Personuppgifter

Alla personuppgifter som du lämnar till Inredningsoutlet hanteras i enlighet med Inredningsoutlets policy för information om behandling av personuppgifter. Efter att du har genomfört ditt köp hos Inredningsoutlet kan din e-postadress och mobilnummer komma att användas för marknadsföringsändamål. Du kan när som helst återkalla ditt samtycke till marknadsföring genom att hantera ditt samtycke via samtyckessidan i Mina sidor på hemsidan, eller genom att uppdatera inställningarna för kommunikation som nämns i nyhetsbrevsutskicken.

Läs mer om vår policy på vår policy sida.

Övrigt

Vi förbehåller oss rätten att vägra försäljning till privatpersoner på godtyckliga grunder.

Felaktig information Vi reserverar oss för eventuella skrivfel så som, men inte uteslutande:

Felaktigt publicerade priser
Felaktiga specifikationer och tekniska data
Felaktiga bilder
Felaktig kompabilitet

Vi reserverar oss för att beställda produkter kan utgå hos vår leverantör och att vi därför inte kan fullfölja vårt avtal. Om det mot förmodan skulle ske kontaktar vi dig och i största möjliga mån försöker vi hitta en motsvarande produkt.

Force Majeure Om du är konsument gäller vad som stadgas i Konsumentköplagen (1990:932) avseende befrielse från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal.

Vid eventuella otydligheter eller frågor, är ni mer än välkomna att kontakta oss. Avtal mellan dig och oss ingås på svenska om inte annat uttryckligen överenskommes i det enskilda fallet.


Kontakta oss

Retur
Mina Sidor
Support
Garanti, reklamation, och ångrade köp
Kontaktformulär
Mail: info@inredningsoutlet.se

Gå till toppen Top